tirsdag den 1. juli 2014

Boys month #1

Så er boys month dælme igang. Jeg har ikke været ved symaskinen idag og kommer nok heller ikke til at sy så frygteligt meget nyt tøj til klumpen den her måned. Jeg vil derimod vise en masse af det jeg allerede har syet til den bette. Brugte jo rigtig meget tid under graviditeten på at sy tøj til ham så har faktisk alt hvad jeg skal bruge til og med ca. str. 74 og lige nu er gan i str. 62 going on str. 68 så der går lidt tid inden han går ned på tøj. Men så har jeg også god tid til at få syet noget i de næste størrelser så det er begrænset hvad jeg behøver at købe til ham. Noget jeg dog gerne skulle have syet her i juli er hans dåbsdragt som jeg er igang med. Ind til videre er jeg nået til at få et mønster tegnet op og har syet første prøvedragt (som der kommer et billede af en af dagene) men der var en del der skulle rettes så skal have syet en prøve mere. Men mere om det en af dagene.

Denne dragt er faktisk ikke syet til klumpen, men til min venindes dejlige lille Aksel. Jeg havde syet en til MC og da hun kom ud og besøgte mig så hun den og synes den var rigtig flot og sagde med det samme at sådan en ønskede Aksel sig i barselsgave. Som ønsket så fået :) Den er syet i gråt fleece der er vendt med vrangen ud af (da jeg synes det giver et "uld-agtigt" udtryk som jeg godt kan lide) og med rib fra stof og stil. Mønstret er fra Ottobre bladet. Inspiration til dinosaueren er taget fra denne fine dragt syet af dygtige Anna med bloggen Laralil. Elsker hendes blog!!

 Nu vi er igang med det jeg har syet til andre, vil jeg lige vise jer denne fine jumpsuit jeg syede til en anden venindes dreng. Mener det var i 2 års fødselsdagsgave. Den er syet i stof fra stof 2000 og i deres Guggi jumpsuit mønster. Ribben er fra stof og stil. Benene blev senere syet MEGET op da de var alt alt for lange hehe. Man kan godt lidt fornemme det på billedet. Jeg skal helt sikkert sy sådan en dragt til klumpen når han bliver større for den var bare så fin til lille Carl og han var så glad for den. Min fortalte at han stolt sagde at det var Jani der havde syet den hver gang han skulle have den på. Så bliver man da lidt stolt :)


Dette fine sæt er syet til en tredje veninden dreng i barselsgave. Begge mønstre er fra Ottobre og er en fin raglan trøje og et par hængerøvsbukser. Jeg har syet en del trøjer fra det mønster til gaver og synes den har en rigtig fin pasform. Bukserne har jeg også syet et par af til klumpen, men det er først næste størrelse så ved ikke helt hvordan pasformen er på dem. Har kun set dem på et billede af min venindes dreng. Stoffet til trøjen er som i kan se det samme som brugt til jumpsuit´en og er fra stof 2000. Bukserne er syet i babyfløjl fra stof og stil. Ribben er også fra stof og stil.

Det var det jeg ville vise idag. Vil forsøge at komme med indlæg næsten hver dag (hvis jeg husker det hehe) og vil have taget nogle billeder af modellen i tøjet også (hvis han er samarbejdsvillig).

2 kommentarer:

FrkTURKIS sagde ...

Sikke nogle fine ting du har syet (og ja, Anna´s blog er fantastisk og hun er heldigvis også med i BM i år)

Dejligt, at du har lyst til at være med i BM2014 og vise dine drengeting :-)

Unknown sagde ...

Tak skal du have :) Og i lige måde - har fulgt din blog længe og fået dejlig meget inspiration!